اشتراک‌گذاری در پست‌های جدید: از طریق آر اس اس
لوگو
خوشمزه ترین تنقلات:

لواشک خوشمزه

توسط شیرین کیقبادی - 04 مرداد 1400
لواشک خوشمزه

فکر نمیکنم کسی باشد که لواشک دوست نداشته باشد...

خوبی لواشک این است که با استفاده از هر میوه‌ای میتوانید درست کنید. من همیشه میوه‌های تابستانی را فریز می‌کنم، بنابراین معمولاً همیشه مقداری آلوچه، آلبالو و زردآلو در فریزر دارم و هر وقت هوس کنم می‌توانم لواشک درست کنم. پیشنهاد می‌کنم شما هم این کار را بکنید.


لواشک خوشمزه

زمان آماده‌سازی: 2 ساعت / زمان کل: 3-4 روز / برای: 3 سینی
تهیه کننده: شیرین کیقبادی
خوشمزه ترین تنقلات دنیا!
به پینترست پین کن پرینت دستور غذا
لواشک خوشمزه
[تعداد آرا: 1   میانگین: 5/5]
امتیاز دهید
مواد لازم

1 کیلو گوجه سبز

1 کیلو آلوچه قرمز

1 کیلو آلبالو

نمک

 

طرز تهیه

همه میوه‌ها را داخل قابلمه ریخته، با درب بسته روی حرارت کم قرار دهید. وقتی میوه ها آب انداختند حرارت را زیاد کنید تا بجوشد و میوه‌ها کاملاً له شوند. به میزان دلخواه نمک اضافه کنید. می‌توانید با استفاده از همزن (ویسک) هم بزنید: این کار کمک می‌کند گوشت میوه‌ها از هسته جدا شوند. بعد از اینکه میوه‌ها کاملاً پختند حدود 1/5 تا 2 ساعت. بگذارید مخلوط خنک شود (اگر آبکشتان پلاستیکی است) و بعد در آبکش ریخته با پشت قاشق فشار دهید تا تمام مواد به جز پوست و هسته میوه‌ها صاف شود. کف سینی را چرب نمایید، مایه لواشک را داخل سینی بریزید و کمی سینی را تکان دهید تا مواد یکدست شود. بعد از اینکه لواشک خشک شود کمی از قطر آن کم می‌شود بنابراین باید ارتفاع مایه در سینی حدود 8-9 میلی‌متر باشد. سینی را در محیط اتاق قرار دهید تا خشک شود. معمولاً سه الی چهار روز طول می‌کشد تا لواشک آماده شود. البته این مدت بسته به دمای محیط ممکن است طولانی‌تر یا کوتاه‌تر شود. بعد از اینکه لواشک آماده شد برش زده و در ظرف دربسته نگه‌داری کنید. نوش جان!

نکته:

  • سعی کنید از آبکش با سوراخ‌های درشت تر استفاده کنید تا کارتان راحت شود. آبکش‌ با سوراخ‌های با فرم کشیده بهترین انتخاب هستند.
تگ‌های این مطلب
توسط شیرین کیقبادی - 04 مرداد 1400

بحث و تبادل نظر

نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف